Вступ

В цьому документі описано порядок дій користувача для використання програмного комплексу «Шифр-CaaS», а саме веб-клієнту, його функціональні можливості та необхідні відомості для роботи з ним.

Системні вимоги

Перед початком роботи з програмним застосуванням необхідно переконатися, що програмне та апаратне забезпечення відповідає рекомендаціям розробника.
Мінімальні вимоги до апаратного забезпечення:

Мінімальні вимоги до програмного забезпечення:

Робота з Єдиним сервісом криптографічних операцій

Вибір ключа ЕП - файл

У веб-браузері перейти за посиланням - https://cryptocenter.cipher.kiev.ua/ до Клієнту Єдиного сервісу криптографічних операцій.

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Покрокова інструкція та ознайомлення з інтерфейсом програмного комплексу:

1. Стартове вікно Клієнту Єдиного сервісу криптографічних операцій у веб-браузері показано на Рис. 1.

Рис. 1. Стартове вікно Клієнту ЄСКО

Перелік АЦСК/КНЕДП, які підтримуються «Єдиного сервісом криптографічних операцій»:

  1. КНЕДП Національного банку України;
  2. КНЕДП ІДД ДПС;
  3. КНЕДП "ДІЯ";
  4. КНЕДП ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна»;
  5. КНЕДП АТ «КБ «ПРИВАТБАНК»;
  6. КНЕДП АТ «УКРСИББАНК»;
  7. КНЕДП «Masterkey»;
  8. КНЕДП Збройних Сил України;
  9. КНЕДП - АЦСК Міністерства внутрішніх справ України;
  10. КНЕДП Державної прикордонної служби України;
  11. КНЕДП ЦСК АТ "Укрзалізниці";
  12. КНЕДП "АЦСК ринку електричної енергії";
  13. КНЕДП ДП «Українські спеціальні системи»;
  14. КНЕДП Офіс Генерального прокурора;
  15. КНЕДП АТ «Ощадбанк»;
  16. КНЕДП Державної казначейської служби України;
  17. КНЕДП ТОВ "ДЕПОЗИТ САЙН";
  18. КНЕДП АТ "СЕНС БАНК";
  19. КНЕДП АТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК";
  20. КНЕДП "eSign" ТОВ "Ілайф";
  21. КНЕДП "АЦСК ТОВ "Інтер-Метл";
  22. "КНЕДП АТ "ПУМБ";
  23. "КНЕДП АТ "БАНК АЛЬЯНС";
  24. "КНЕДП АБ "УКРГАЗБАНК";
  25. "КНЕДП "Вчасно Сервіс";
  26. "КНЕДП АТ "ПРАВЕКС БАНК";
  27. "КНЕДП СБ України";
  28. "КНЕДП АТ "ТАСКОМБАНК".
  1. файл на диску (за замовчуванням);
  2. МКМ Шифр-HSM;

  3. Хмарний сервіс АТ "Банк Альянс";
  4. Хмарний сервіс "УкрГазБанк";
  5. Хмарний сервіс Офіс Генерального прокурора;
  6. Хмарний сервіс "Ощадбанк";
  7. Хмарний сервіс КП "ГІОЦ";
  8. Хмарний сервіс ДП "ІНФОТЕХ";
  9. Хмарний сервіс Depositsign.

Якщо необхідна робота із захищеним носієм, слід натиснути у правому верхньому куті кнопку «запустити» під назвою «Агент ЄСКО» та переглянути іншу інструкцію з назвою «Агент Єдиного сервісу криптографічних операцій. Настанова з установки та експлуатації Агенту ЄСКО (Java)».

Рис. 2. Заповнення розділу «Параметри ключа»

2.Після заповнення всіх полів, слід натиснути кнопку «Розпочати роботу з ключем» та одразу відкривається робоча область, де стають доступні всі функції та операції для ЄСКО, Рис. 3.

Рис. 3. Робоча область Клієнту ЄСКО

Вибір ключа ЕП - МКМ Шифр-HSM

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для авторизації з ключем, який знаходиться у мережному криптографічному модулі, необхідно змінити «Тип ключа» на «МКМ Шифр-HSM», Рис. 4.

Рис. 4. Вибір типу ключа «МКМ Шифр-HSM»

Після зміни типу ключа, видозмінюється вікно «Параметри ключа», де слід вказати "Шлях до токену" та "Пароль" до нього, Рис. 5.

Рис. 5. Тип ключа «МКМ Шифр-HSM»

Наступним кроком є початок роботи з ключем, натиснувши відповідну кнопку у вікні «Параметри ключа», Рис. 6.

Рис. 6. Заповнення полів

Натиснувши кнопку «Розпочати роботу з ключем» створюється криптографічний контекст, де можна виконати наступні дії:

Рис. 7. Створення криптографічного контексту

Вибір ключа ЕП - Хмарний сервіс АТ "БАНК АЛЬЯНС"

Для авторизації з ключем, який знаходиться у мережному криптографічному модулі, необхідно змінити «Тип ключа» на «Хмарний сервіс АТ "БАНК АЛЬЯНС"», Рис. 8.

Аналогічний вхід здійснюється і для інших хмарних сервісів, так як це є розробка групи компаній Сайфер:

Рис. 8. Вибір типу ключа «Хмарний сервіс АТ "БАНК АЛЬЯНС"»

Після зміни типу ключа, видозмінюється вікно «Параметри ключа», де слід вказати "Логін" та "Пароль", Рис. 9.

Вхід може здійснюватися через кілька типів автентифікації:

Автентифікація за Шифр-Auth

За замовчуванням вказано Шифр-Auth, якщо перелік недоступний, тоді інші режими не підтримуються.

Рис. 9. Тип ключа «Хмарний сервіс АТ "БАНК АЛЬЯНС"»

Наступним кроком є отримання переліку токенів на у хмарному сервісі та вибір необхідного, натиснувши відповідну кнопку «Отримати список токенів» у вікні «Параметри ключа», Рис. 10.

Рис. 10. Заповнення полів

Наступним кроком є вибір необхідного токену з переліку, далі необхідно ввести ПІН-код та розпочати роботу з токеном, натиснувши відповідну кнопку у вікні «Параметри ключа», Рис. 11.

Рис. 11. Вибір  токену з переліку

Натиснувши кнопку «Розпочати роботу з токеном» створюється криптографічний контекст, де можна виконати наступні дії:

Рис. 12. Створення криптографічного контексту

Автентифікація за Kerberos SSO

Використовується "Логін" та "Пароль", який вже заведено до Active Directory. Вказувати облікові дані не треба, обравши тип через Kerberos SSO, дані підтягнуться автоматично з облікового запису з якого було виконано вхід в ОС.

З випадаючого списку обираємо Kerberos SSO та натискаємо на кнопку «Отримати список токенів» у вікні «Параметри ключа», Рис. 13-Рис. 14.

Рис. 13. Вибір типу автентифікації

Рис. 14. Тип Kerberos SSO

Наступним кроком є вибір необхідного токену з переліку, далі необхідно ввести ПІН-код та розпочати роботу з токеном, натиснувши відповідну кнопку у вікні «Параметри ключа», Рис. 15-Рис. 16.

Рис. 15. Вибір  токену з переліку

Рис. 16. Вказівка ПІН-коду до токену

Натиснувши кнопку «Розпочати роботу з токеном» створюється криптографічний контекст, де можна виконати наступні дії:

Рис. 17. Створення криптографічного контексту

Автентифікація за Active Directory

"Логін" та "Пароль" від облікового запису, який заведено в Active Directory.

З випадаючого списку обираємо Active Directory, Рис. 18-Рис. 19.

Рис. 18. Вибір типу автентифікації

Рис. 19. Тип Active Directory

Вказуємо "Логін" та "Пароль", натискаємо на кнопку «Отримати список токенів» у вікні «Параметри ключа», Рис. 20.

Рис. 20. Отримання списку токенів

Наступним кроком є вибір необхідного токену з переліку, далі необхідно ввести ПІН-код та розпочати роботу з токеном, натиснувши відповідну кнопку у вікні «Параметри ключа», Рис. 21-Рис. 22.

Рис. 21. Вказівка ПІН-коду до токену

Рис. 22. Створення криптографічного контексту

Вибір ключа ЕП - Хмарний сервіс Depositsign

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для авторизації з ключем, який знаходиться у мережному криптографічному модулі, необхідно змінити «Тип ключа» на «Хмарний сервіс Depositsign», Рис. 23.

Рис. 23. Вибір типу ключа «Хмарний сервіс Depositsign»

Після зміни типу ключа, видозмінюється вікно «Параметри ключа», де слід вказати "Логін" (номер мобільного телефону), "Пароль" до особистого кабінету на сайті ДепозитСайн та одноразовий пароль із застосування, яке встановлено на мобільному телефоні, Рис. 24.

Примітка! У разі вимкненої двофакторної автентифікації в кабінеті Depositsign необхідно ввести Логін (телефон) та Пароль до кабінету Depositsign. Поле Одноразовий пароль заповнювати не треба. 

Рис. 24. Тип ключа «Хмарний сервіс Depositsign»

Наступним кроком є отримання переліку токенів на у хмарному сервісі та вибір необхідного, натиснувши відповідну кнопку у вікні «Параметри ключа», Рис. 25.

Рис. 25. Заповнення полів

Наступним кроком є початок роботи з токеном, натиснувши відповідну кнопку у вікні «Параметри ключа», Рис. 26.

Рис. 26. Вибір  токену з переліку

Натиснувши кнопку «Розпочати роботу з токеном» створюється криптографічний контекст, де можна виконати наступні дії:

Рис. 27. Створення криптографічного контексту

Службові функції та опції ЄСКО

Після завантаження даних ключового контейнеру у вікні «Єдиного сервісу криптографічних операцій» з'являються такі поля та відповідні опції, Рис. 28:

1.Вкладка «Особистий ключ», яка містить кнопки:

2.Вкладка «Перевірити ЕП».

На даній вкладці є можливість здійснити перевірку ЕП, доступні такі розділи:

Рис. 28. Клієнт ЄСКО після завантаження даних ключового контейнеру

3.Вкладка «Створити ЕП».

На даній вкладці є можливість здійснити створення ЕП, доступні такі розділи:

4.Вкладка «Зашифрувати».

На даній вкладці є можливість здійснити зашифрування даних, доступні такі розділи:

5.Вкладка «Розшифрувати».

На даній вкладці є можливість здійснити розшифрування даних, доступний такий розділ:

  1. Час до кінця сесії – відлік у реальному часі до закінчення сесії (знаходиться у лівому верхньому куті).
  2. Статус роботи програмного комплексу «Агенту ЄСКО» - знаходиться у правій верхній частині вікна. За допомогою «Агент ЄСКО» є можливість працювати не лише із файлами на диску, але із захищеними носіями.

6.Вкладка «Ключі VPN».

На даній вкладці є можливість здійснити генерацію ключа VPN, доступний такий розділ:

Для генерації ключа VPN, необхідно виконати кілька умов:

7.Можливі статуси «Агенту ЄСКО»:

Статус роботи програмного комплексу «ЄСКО» - знаходиться у правій верхній частині вікна.

8.Можливі статуси ЄСКО:

Версія Єдиного Криптографічного Центру знаходиться у правому нижньому куті.

9.Зміна мови - знаходиться у правій верхній частині вікна можна змінити мову веб-інтерфейсу ЄСКО. Доступні мови: українська та англійська.

Створення ЕП

Вкладка «Створення ЕП» містить розділи: Параметри створення ЕП, Файл та Текстові дані, Рис. 29

На даній вкладці є можливість здійснити створення ЕП, доступні такі розділи:

Рис. 29. Вкладка «Створення ЕП»

Особливості форматів та типів підпису

Створення ЕП за типом «Вбудований» на файли

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП та обирається файл для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 30. За необхідності можна видалити файл натиснувши відповідну кнопку та додати ще, але слід зауважити, що максимальний об'єм всіх файлів не повинен перевищувати 100Мб.

Рис. 30. Створення ЕП

Далі за допомогою «стрілки вниз», яка розташована напроти кожного файлу дає змогу зберегти файл, Рис. 31.

Далі за необхідності обираємо шлях для збереження файлу та очищаємо форму.

Рис. 31. Збереження підпису у файл

Створення ЕП за типом «Відкріплений» на файли

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП та обирається файл для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 32. За необхідності можна видалити файл натиснувши відповідну кнопку та додати ще, але слід зауважити, що максимальний об'єм всіх файлів не повинен перевищувати 100Мб.

Рис. 32. Створення ЕП

Далі за допомогою «стрілки вниз», яка розташована напроти кожного файлу дає змогу зберегти файл, Рис. 33. Далі за необхідності обираємо шлях для збереження файлу та очищаємо форму.

Рис. 33. Збереження підпису у файл

Створення ЕП за типом «простий формат ASIC-S» на файли

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП та обирається файл для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 34. За необхідності можна видалити файл натиснувши відповідну кнопку та додати ще, але слід зауважити, що максимальний об'єм всіх файлів не повинен перевищувати 100Мб.

Варто зауважити, що для простого формату ASIC-S обмежена кількість форматів.

Особливості форматів та типів підпису

Рис. 34. Створення ЕП

Варто зауважити, що розширення файлу asics, Рис. 35.

Рис. 35. Збереження підпису у файл

Створення ЕП за типом «розширений формат ASIC-E» на файли

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП та обирається файл для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 36. За необхідності можна видалити файл натиснувши відповідну кнопку та додати ще, але слід зауважити, що максимальний об'єм всіх файлів не повинен перевищувати 100Мб.

Варто зауважити, що для розширеного формату ASIC-E розширена кількість форматів.

Особливості форматів та типів підпису

Рис. 36. Створення ЕП

Варто зауважити, що розширення файлу asice, Рис. 37.

Рис. 37. Збереження підпису у файл

Створення ЕП за типом «Вбудований» на текстові дані

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП, тип кодування, та вказується текст для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 38.

Рис. 38. Створити ЕП

Далі у полі «Підпис у кодуванні Base64» з'являється текст з підписом, Рис. 39, далі за необхідності очищаємо форму.

Рис. 39. Результат підпису тестових даних

Створення ЕП за типом «Відкріплений» на текстові дані

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП, тип кодування, та вказується текст для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 40.

Рис. 40. Створити ЕП

Далі у полі «Підпис у кодуванні Base64» з'являється текст з підписом, Рис. 41. Далі за необхідності очищаємо форму.

Рис. 41. Результат підпису текстових даних

Створення ЕП за допомогою ключа у хмарному сервісі АТ "БАНК АЛЬЯНС"

Процес Створення ЕП починається з того, що вказуються «Параметри для створення ЕП»: Тип ЕП, Формат ЕП та обирається файл для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 42. За необхідності можна видалити файл натиснувши відповідну кнопку та додати ще, але слід зауважити, що максимальний об'єм всіх файлів не повинен перевищувати 100Мб.

Рис. 42. Створення ЕП

Далі необхідно вказати одноразовий пароль, який буде відображатись у додатку Google Authenticator, Рис. 43. (за умови увімкненої двофакторної автентифікації).

Рис. 43. Підтвердження  створення ЕП (за умови ввімкненої двофакторної автентифікації)

Після натискання ОК електронний підпис створюється, Рис. 44.

Рис. 44. Результат створення ЕП

Далі за допомогою «стрілки вниз», яка розташована напроти кожного файлу дає змогу зберегти файл, Рис. 45.

Далі за необхідності обираємо шлях для збереження файлу та очищаємо форму.

Рис. 45. Збереження підпису у файл

Створення ЕП за допомогою ключа у хмарному сервісі Depositsign

Процес Створення ЕП починається з того, щ вказуються «Параметри для створення ЕП», Тип ЕП «Вбудований» та Формат ЕП (CAdES-BES чи CAdES-X Long), обирається файл для підпису, натискаємо кнопку «Створити ЕП», Рис. 46.

Інші формати НЕ ПІДТРИМУЮТЬСЯ.

Рис. 46. Створення ЕП

Далі необхідно вказати ПІН-код та одноразовий пароль, який буде надіслано на телефон, Рис. 47. (за умови увімкненої двофакторної автентифікації в кабінеті Depositsign).

Рис. 47. Створення ЕП (за умови увімкненої двофакторної автентифікації)

У разі вимкненої двофакторної автентифікації (в кабінеті Depositsign) необхідно у відповідному полі вказати ПІН-код, Рис. 48.

Рис. 48. Створення ЕП (за умови вимкненої двофакторної автентифікації)

Далі за допомогою «стрілки вниз», яка розташована напроти кожного файлу дає змогу зберегти файл, Рис. 49.

Далі за необхідності обираємо шлях для збереження файлу та очищаємо форму.

Рис. 49. Збереження підпису у файл

Перевірка ЕП

Дана функція є доступною і без ключа.

Варто зазначити! Кваліфікований електронний підпис вважається тоді, якщо сертифікат отриманий у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг та ключ згенеровано на захищеному носії чи мережному криптомодулі чи у "хмарі". Якщо, хоча б одна умова не виконується, то підпис не є Кваліфікованим.

Вкладка «Перевірити ЕП» містить розділи: Параметри перевірки ЕП, Текстові дані та Файл, Рис. 50-Рис. 51.

Розділ «Параметри перевірки ЕП», який у свою чергу включає:

1.Поле «Тип ЕП», яке містить:

2.Режим перевірки позначки часу для ЕП, який вказується за необхідності ігнорувати, перевіряти її наявність, чи повертати помилку за її відсутності.

3.Режим перевірки позначки часу для даних, який вказується за необхідності ігнорувати, перевіряти її наявність, чи повертати помилку за її відсутності.

4.Позначка «Розширити ЕП».

5.Генерація QR-коду.

Рис. 50. Вкладка «Перевірити ЕП»

Розділ «Файл», який у свою чергу включає:

Якщо перевіряється файл за типом ЕП – Вбудований (завантажуються за типом: Вбудований, ASIC-S, ASIC-E).

  1. Поле «Файл з підписом» (обирається файл, який містить підпис за типом ЕП Вбудований, ASIC-S, ASIC-E).
  2. Кнопка «Перевірити ЕП» (перевіряє дійсність електронного підпису);
  3. Кнопка «Зберегти підписані дані» (дозволяє зберегти дані без підпису);
  4. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення всієї форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.

Якщо перевіряється файл за типом ЕП – Відкріплений.

  1. Поле «Файл для перевірки» (обирається файл, який не містить підпис – початковий файл);
  2. Поле «Файл з підписом» (обирається файл, який містить підпис за типом ЕП Відкріплений);
  3. Кнопка «Перевірити ЕП» (перевіряє дійсність електронного підпису за допомогою завантаженого файлу з підписом для файлу для перевірки);
  4. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення всієї форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.

Рис. 51. Вкладка «Перевірити ЕП» зі вказівкою позначки «Розширення ЕП»

Розділ «Текстові дані», який у свою чергу включає:

Якщо перевіряється файл за типом ЕП – Вбудований.

  1. Кодування: UTF-16LE та UTF-8.
  2. Поле «Електроний підпис у кодування Base64» (вказується текст, який містить підпис за типом ЕП Вбудований).
  3. Кнопка «Перевірити ЕП» (перевіряє дійсність електронного підпису);
  4. Поле «Дані з електронного підпису» (виведення текст без підпису);
  5. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення всієї форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.

Якщо перевіряється файл за типом ЕП – Відкріплений.

  1. Кодування: UTF-16LE та UTF-8.
  2. Поле «Текстові дані для перевірки» (вказуються текстові дані, який не містить підпис – початкові дані);
  3. Поле «Електронний підпис у кодуванні Base64» (вказуються текстові дані з підписом, за типом ЕП Відкріплений);
  4. Кнопка «Перевірити ЕП» (перевіряє дійсність електронного підпису);
  5. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення всієї форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.

Процес Перевірки ЕП починається з того, що обираються «Параметри перевірки ЕП», обирається файл з підписом/тест з підписом, натискаємо кнопку «Перевірити ЕП». За необхідності можна змінити файл/текст.

Перевірка ЕП за типом «Вбудований», файл

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для перевірки ЕП за типом «Вбудований» необхідно у розділі «Параметри перевірки ЕП» вказати Тип ЕП – Вбудований, та вказати параметр для Режиму перевірки електронної позначки часу для ЕП та Режиму перевірки електронної позначки часу для даних, обираємо файл з підписом, натискаємо кнопку «Перевірити ЕП», Рис. 52.

Рис. 52. Перевірка ЕП

Далі, з'являється інформація про дійсність підпису, вказується інформація про підписанта та дату підпису, Рис. 53. За необхідності зберегти первинні дані (без підпису), натиснувши на кнопку «Зберегти підписані дані». Також можна сформувати та зберегти Протокол створення та перевірки кваліфікованого ЕП, натиснувши на Протокол перевірки (файл буде збережено на ПК з розширенням .pdf) або скопіювати результат перевірки у буфер обміну, натиснувши на Скопіювати. Після чого, натискаємо кнопку «Очистити форму».

Рис. 53. Результат перевірки

Перевірка ЕП за типом «Відкріплений», файл

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для перевірки ЕП за типом «Відкріплений» необхідно у розділі «Параметри перевірки ЕП» вказати Тип ЕП – Відкріплений, та вказати параметр для Режиму перевірки електронної позначки часу для ЕП та Режиму перевірки електронної позначки часу для даних, обираємо файл з підписом, натискаємо кнопку «Перевірити ЕП», Рис. 54.

Рис. 54. Перевірка ЕП

Далі, з'являється інформація про дійсність підпису, вказується інформація про підписанта та дата підпису, Рис. 55. Також можна сформувати та зберегти Протокол створення та перевірки кваліфікованого ЕП, натиснувши на Протокол перевірки (файл буде збережено на ПК з розширенням .pdf) або скопіювати результат перевірки у буфер обміну, натиснувши на Скопіювати. Після чого, натискаємо кнопку «Очистити форму».

Рис. 55. Результат перевірки

Перевірка ЕП за типом «Вбудований», текстові дані

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для перевірки ЕП за типом «Вбудований» необхідно у розділі «Параметри перевірки ЕП» вказати Тип ЕП – Вбудована, та вказати параметр для Режиму перевірки електронної позначки часу для ЕП та Режиму перевірки електронної позначки часу для даних, обираємо текст з підписом, натискаємо кнопку «Перевірити ЕП», Рис. 56.

Рис. 56. Перевірка ЕП

Після натискання «ОК», з'являється інформація про дійсність підпису, вказується інформація про підписанта та дату підпису, Рис. 57. Після чого, натискаємо кнопку «Очистити форму».

Рис. 57. Результат перевірки

Перевірка ЕП за типом «Відкріплений», текстові дані

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для перевірки ЕП за типом «Відкріплений» необхідно у розділі «Параметри перевірки ЕП» вказати Тип ЕП – Відкріплений, та вказати параметр для Режиму перевірки електронної позначки часу для ЕП та Режиму перевірки електронної позначки часу для даних, обираємо текст з підписом, натискаємо кнопку «Перевірити ЕП», Рис. 58.

Рис. 58. Перевірка ЕП

Після натискання «ОК», з'являється інформація про дійсність підпису, вказується інформація про підписанта та дата підпису, Рис. 59. Після чого, натискаємо кнопку «Очистити форму».

Рис. 59. Результат перевірки

Розширення ЕП

Вкладка «Перевірити ЕП» містить додаткову позначку «Розширити ЕП», при її вказівці, зовнішній вигляд сторінки видозмінюється та стають доступні нові кнопки, Рис. 60.

Рис. 60. Вкладка «Перевірити ЕП» з позначкою «Розширення ЕП»

Розширення ЕП для файлу

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

На прикладі вбудованого електронного підпису, який отримано раніше. Слід обрати файл та натиснути кнопку «Перевірити ЕП», Рис. 61.

Рис. 61. Розширення вбудованого ЕП

Отримати результат перевірки електронного підпису та зберегти файл натиснувши відповідну кнопку, Рис. 62.

Рис. 62. Розширення вбудованого ЕП

За умови, якщо було завантажено файл вже з повними даними для перевірки, то з'явиться повідомлення про це, Рис. 63.

Рис. 63. Результати розширення підпису з повними даними для перевірки

Розширення ЕП для текстових даних

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

На прикладі відкріпленого електронного підпису, який отримано раніше. Слід вказати підписані дані та натиснути кнопку «Перевірити ЕП», Рис. 64.

Рис. 64. Розширення вбудованого ЕП

Отримати результат перевірки електронного підпису, Рис. 65.

Рис. 65. Результат розширення та перевірки ЕП

За умови, якщо було завантажено текстові дані вже з повними даними для перевірки, то з'явиться повідомлення про це, Рис. 66.

Рис. 66. Результати розширення підпису з повними даними для перевірки

Зашифрувати

Вкладка «Зашифрувати» містить такі розділи: Параметри шифрування, Сертифікат отримувача, Текстові дані та Файл, Рис. 67.

Розділ «Параметри зашифрування», який включає:

  1. Сертифікат відправника та сертифікати видавців;
  2. Сертифікат відправника;
  3. Не додавати сертифікат відправника та сертифікати видавців.

Розділ «Сертифікат отримувача», який включає:

  1. Поле «Сертифікат отримувача зашифрованих даних» (завантажуємо файл-сертифікат отримувача).

Рис. 67. Вкладка «Зашифрувати»

  1. Поле «Файл для шифрування»;
  2. Кнопка «Зашифрувати» (здійснює зашифрування файлу);
  3. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення всієї форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.
  1. Тип кодування UTF-16LE та UTF-8.
  2. Поле «Текст для зашифрування»;
  3. Кнопка «Зашифрувати» (здійснює зашифрування тексту);
  4. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення всієї форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.
  5. Поле «Зашифровані дані у кодуванні Base64».

Процес зашифрування файлу

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для того, щоб зашифрувати файл, у розділі «Параметри шифрування», обрати один з пунктів (сертифікат відправника та сертифікати видавців чи сертифікат відправника чи не додавати сертифікат відправника та сертифікати видавців), у розділі «Сертифікат отримувача» додати сертифікат отримувача зашифрованих даних, у розділі «Файл» обрати файл для шифрування, натиснути кнопку «Зашифрувати», Рис. 68. За необхідності можна видалити файл натиснувши відповідну кнопку та додати ще, але слід зауважити, що максимальний об'єм всіх файлів не повинен перевищувати 100Мб.

Рис. 68. Процес зашифрування

Після, за допомогою відповідної кнопки «стрілка вниз» можна зберегти зашифрований файл та очищаємо форму, Рис. 69.

Рис. 69. Збереження зашифрованого файлу

Процес зашифрування текстових даних

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для того, щоб зашифрувати текстові дані, у розділі «Параметри шифрування», обрати один з пунктів (сертифікат відправника та сертифікати видавців чи сертифікат відправника чи не додавати сертифікат відправника та сертифікати видавців), у розділі «Сертифікат отримувача» додати сертифікат отримувача зашифрованих даних, у розділі «Текстові дані» вказати текст для шифрування, натиснути кнопку «Зашифрувати», Рис. 70.

Рис. 70. Процес зашифрування

Після натискання на кнопку «Зашифрувати» з'являється у полі «Зашифровані дані у кодуванні Base64», Рис. 71.

Рис. 71. Повідомлення про успішне зашифрування даних

Розшифрувати

Дана вкладка містить розділ Файл та Текстові дані.

  1. Поле «Файл для розшифрування» (обирається файл, який необхідно розшифрувати);
  2. Кнопка «Розшифрувати» (Здійснює дешифрування файлу);
  3. Кнопка «Зберегти розшифровані дані у файл» (здійснює збереження розшифрованих даних у файл);
  4. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.
  1. Тип кодування: UFT-16LE та UTF-8.
  2. Поле «Зашифровані дані у кодуванні Base64» (вказується текст, який необхідно розшифрувати);
  3. Кнопка «Розшифрувати» (здійснює дешифрування текстових даних);
  4. Кнопка «Очистити форму» (здійснює очищення форми). Очищення форми щоразу не є обов'язковим, так як після завершення сесії, автоматично будуть очищені всі форми, які використовувалися під час останньої сесії.

Рис. 72. Вкладка «Розшифрувати», розділ «Файл»

Процес розшифрування файлу

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для того, щоб розшифрувати файл, у розділі «Файл», необхідно вказати файл для розшифрування та натиснути кнопку «Розшифрувати», Рис. 73.

Рис. 73. Процес розшифрування

Рис. 74. Збереження розшифрованих даних

Процес розшифрування текстових даних

Відеоінструкція знаходиться за посиланням.

Для того, щоб розшифрувати текст, у розділі «Текстові дані», необхідно вказати текст для розшифрування та натиснути кнопку «Розшифрувати», Рис. 75.

Рис. 75. Процес розшифрування

Після натискання на кнопку «Розшифрувати» з'являється вікно з повідомленням з результатом розшифрування та розшифровані текстові дані у полі «Розшифрований текст», Рис. 76 та очистити форму.

Рис. 76. Розшифровані текстові дані

QR-код

QR-код дає можливість отримати результати перевірки ЕП. Для того, щоб отримати код, слід створити ЕП чи перевірити ЕП. Це не залежить від типу підпису чи формату. Для конверту, який містить більше, ніж один підпис формується окремий QR-код.

Створення ЕП

Відеоінструкція доступна за посиланням.

Процес створення ЕП починається з того, що вказуються параметри створення ЕП, обов'язково вказати позначку «Генерація QR», далі завантажується файл для підпису, Рис. 77 та натискається кнопка «Створити ЕП», Рис. 78.

Рис. 77. Завантаження файлу для створення ЕП

Рис. 78. Процес створення підпису

Після завершення створення підпису стають доступні позначки, окрім видалення та завантаження підпису, позначка QR-коду, Рис. 79.

Натиснувши на яку відкривається вікно із самим кодом для зчитування та завантаження картинки самого коду, Рис. 80.

Рис. 79. Позначки напроти файлу

Рис. 80. QR-код

Перевірка ЕП

Відеоінструкція доступна за посиланням.

Для перевірки заповнюються параметри перевірки ЕП та обов'язкова вказівка позначки «Генерація QR».

При успішній перевірці ЕП з'являється картинка QR-коду (Рис. 81), при натисканні на яку відкривається вікно з кодом для зчитування та завантажування (Рис. 82).

Рис. 81. Результати перевірки ЕП

Рис. 82. QR-код

Поширені питання

Помилка створення ЕП за допомогою файлового контейнера 

Помилка виникає при спробі створення ЕП за допомогою файлового контейнера key-6.dat, виданого КНЕДП "Державна податкова служба України" (або іншими, які працюють на платформі від компанії "ІІТ"), Рис. 83. При цьому, при перевірці цього файлового контейнера на ресурсі Центрального засвідчувального органу (або інших, які працюють на платформі від компанії "ІІТ") помилка відсутня і ЕП створюється.

Рис. 83. Помилка при спробі створення ЕП (на прикладі сайту Держзакупівлі онлайн)

Ця помилка виникає в зв'язку з тим, що після закінчення термінів дії сертифікатів користувача, співробітники КНЕДП перевидають сертифікати та надають їх клієнту без формування оновленого файлового контейнера key-6.dat.

Для вирішення цього питання клієнту необхідно перейти на сайт КНЕДП та власноруч дистанційно здійснити перевидання сертифікатів з формуванням оновленого файлового контейнера key-6.dat, Рис. 84 (або звернутись на гарячу лінію відповідного КНЕДП для вирішення цього питання співробітниками технічної підтримки).

Рис. 84. Дистанційне формування сертифікатів (на прикладі сайту КНЕДП "ДПС України)

У разі самостійного дистанційного перевидання сертифікатів з формуванням оновленого файлового контейнера необхідно виконати послідовно дії, які вимагає сайт КНЕДП - зчитати діючий ключ, підписати договір діючим ключем, створити новий ключ, завантажити на ПК сформовані сертифікати (за необхідності) та оновлений файловий контейнер key-6.dat.